MM galan!

Nu tänkte jag berätta om hur det var på MM galan!

För er som missat det så var det en fest som mm laget i vår skola ordat för att fira 3 år och nästan 2 miljoner visningar på MMTVs youtube-kanal. Och nej, jag går inte i MM, men jag,Max och Gustav är väl lite specialbarn sådär så vi var bjudna ändå!

Jag och Max gick i alla fall upp till skolan vid 18. Var redan en del folk där, och sen kom det fler och fler. Aulan var full! Vi satt vid övriga-bordet, tillsammans med Gustav då och så två fejmare, jättejätteduktiga båda två förresten! Kvällen började, med fler roliga, bra och fina nummer. Satt ohc pratade och tittade. Sen var det varmrätt, tacos! Åt det, och så visades fler videos, fer uppträdde osv. Sen Började det närma sig åran tur, så vi gick ut och uppvärmde lite och så.

Och helt plötsligt var det vi! Så gick upp på scenen och körde, jag, Max, Gustav, Pontus och Viktor, och så en kör. Helt ärligt vet jag inte hur det gick, jag tänkte knappt! Men hoppas det blev bra, video kommer!
Sen fortsatte festen. Lite videos, och framträdanden.

Och då kom det bästa. Olle Hedberg! Alltså idol-olle, hur grymt var inte det?! Sjukt duktigt, sjukt bra, sjukt bäst.. Han sjöng massa låtar, snackade lit eoch så i 20 miuter. Kvällen höjdpunkt? Ohja! Sen efter så var han i studion, och självklart gick man dit och fick autograf! Har sett honom förut i Globen, men detta var ju så mycket bättre. Tänk, han sjöng på scen 10 meter ifrån mig, jag uppträdde på samma scen, han har hört mif sjunga, stått ½ meter ifrån honom... Överlycklig!

Sen vardet lite kaos där ett tag, alla var lite smått galna efter Olles besök. Men så var det efterrätt.  Och fler framträdanden och så. Och sen var finalen där, sista låten! Alla upp på scen, mickarna funkade inte först men sen gick det! Sjöng lite solon där, hörde dock inte mig själv så undrar hur det lät egentligen..

Sen var det fantastiska kvällen slut. Man ångrar väl lite att man inte går i MM, skulle ju faktiskt gått där egentligen. Micke försökte verkligen, men jag ville gå med kompisarna hehe. Jaja, får ju vara med om mycket ändå så!

Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0