Svar på tal - Mitt gymnasieval

Fråga, av Elvira:
Hej sötaste! Jag undrar om är nöjd med ditt gymnasieval?
Du valde ju natur-samhälle, hur fungerar det? Är det mindre plugg än på vanlig natur-natur tror du? Hur lång tid tar det för dej att komma till skolan? (det vill säga från och med att du lämnar dörren till att du kommer fram)?
Vore extremt tacksam för svar! Kram!


Svar,
Hej Elvira! Självklart ska jag svara på detta, jag kommer själv ihåg hur jag desperat frågade alla möjliga bloggare om deras val... Så ska svara så gott jag kan!

Först och främst, jag är sjukt nöjd med mitt gymnasieval! Skolan, linjen och allt. Går ju som sagt natur-samhälle på Värmdögymnasiet på Gullmarsplan i stan. Linjen är jättebra, jag ville gå natur men gillar inte fysik så mycket, och i samhällsinriktningen är det mindra fysik och istället mer samhälle och geografi. Jättebra enligt mig! Men det är dock naturämnena som dominerar, matte har vu ju mycket till exempel. Men det fungerar jättebra, visst är det plugg och så men inte så hemskt mycket som man kan tro.
För mig tar det 50-60 minuter att åka til skolan. Låter som lång tid, men det funkar hur bra som helst faktiskt. Finns folk i klassen som åker ännu längre! Det ända jobbiga är om tågen är försenade, men lärarna brukar förstå.
I övrigt älskar jag min klass. Det blit bara bättre och bättre! Lär känna alla mer hela tiden, men självklart klickar man inte med alla. Men helheten är bra!

Hoppas det var svar på dina frågor tjejen! Jag rekomenderar dig att gå på massa öppet hus, det ger en bra bild. Lycka till med valet! :)

Kommentarer
Postat av: Ulrika & Malin

Shiit, sjukt/galet fin blogg du har! <3 Kika in på våran så är du söt, Puss!:*

http://gymnastbarn.blogg.se

2011-11-25 @ 23:18:16
URL: http://gymnastbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0