Svar på kommentar!

" Vart hittar man den boken du läser? Jag håller på att jobba om andra världskriget eller rättare sagt ska ha prov om det. Så skulle vara jätte tacksam om du skulle kunna säga det:) "

Svar: Åh, ja den var faktiskt bra! Så rekommenderar dig, och andra, att läsa den. Jag lånade den av skolan, men antar att den borde finnas på biblotek eller på bokhandeln? Boken heter som sagt Maus och är skriven av Art Spiegelman. Det är en sann historia, och det finns två böcker om den, del I och II. I min bok fanns dock båda delarna! Den handlar om hur judarna levde och gömde sig och hur det sedan var när de kom till Auschwitz. Jättebra skildrig tycker jag! Hoppas du får tag på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0