WE_CHANGE

Idag var inte bara första dagen i skolan efter lovet utan idag var även dagen då jag hittade min nya förebild och inspiration. Haha, det där lät ju väldigt klychigt, men det är sant! Vi var på någåt som kallas för we_change idag, vilket innebar "föreläsningar" och workshops gällande hållbarhet och drömmar. Förmiddagen var inte särskillt intressant, men eftermiddagen var däremot grym! Ena killen som höll i det hela, Milad Mohammadi, är typ min nya favorit. Han var såååå bra. Han snackade helt fritt, utan hjälpmedel, direkt från hjärtat och det berörde verkligen samtidigt som han var jätterolig. Att kunna berätta en sådan historia som han berättade om sitt liv, med allt från en barndom då han var en mobbad, tjock nykomling till att ha läst två 4 åriga utbildningar samtidigt på endast 3 år till att nu jobba aktivt på massa olika sätt för att förändra världen och framför allt ungdomars syn på den och på oss själva som en medpart. Grymt. Märks det är jag är tagen av allt det här? Nej men det var verkligen ett inspirerande tal, och jag och Pegah gick fram till honom i slutet och snackade och tog kort osv. Så skön människa, verkligen en förebild.
 
 
Heeeemsk bild på mig men whatever.Här har ni får fan-bild i alla fall haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0