MELLO2013

Känner att jag bara måste kommentera gårdagens final av Sverige käraste folkfest, melodifestivalen. Kan börja med att säga nej, jag tycker inte stöder var rätt bidrag som vann! Visst, Robin har en fantastisk röst och låten är bra, men där tar det stopp. Vad hände med scenkläderna? Showen? Med risk för att låta ytlig, men låten är mycket bättre när man slipper se honom i sitt töntiga leende och fula ridklädde mesans han lite lugnt går runt på scen. På radio, visst, men live, nej.

Jag röstade på Ulrik igår, tyckte han förtjänade att vinna. Bra show, snygg styling, fin låt och en riktigt go människa! Mitt andrahandsval ar Anton, mest för hans grymma dans och snygga utseende, men även för att jag gillar låten.

Och nummer tre var coola yohio. Alltså seriöst, ballare och modernare människa får man leta efter. Han velar va så itroligt smart och älskar det faktum att han skitet i allt vad könsroller innebär.

Men jaa, nu var det ju Robin som vann. Kanske bra det, eftersom vi ändå inte har råd att hålla i Eurovision nästa år igen. Stackars Robin, hans land vill inte ens att han ska vinna. Tough life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0